Hintli motosikletçi yatırım için gaza bastı
Dünya motosiklet endüstrisinin Hint devi Hero, Türkiye’de fabrika kurmak için kolları sıvadı.
Soysal Grup ile dört yıldır Türkiye motosiklet pazarında yer alan Hero, Aydın’ın Nazilli ilçesinde kuracağı fabrikanın inşaatına başladı. Türk iç pazarı kadar Avrupa ülkelerine de motosiklet satmayı planlayan marka, sonbaharında üretime geçecek.
MARKA YARATTI
Pek çok motosiklet markası için motor üretimi yaptıktan sonra 2011’de kendi markasını kuran ve 10 yılda Hindistan’ın en büyük sanayi kuruluşları arasına giren Hero, pazardan daha çok pay almak için harekete geçti. Avrupa’ya açılmayı hedefleyen Hero, merkez üs için Türkiye’yi seçti. Hero Motosiklet Başkanı Pawan Munjal, global markaların Türkiye’de gözü olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Dünyada 80 milyon kullanıcıya ulaştık. Yıllık üretimimiz 7.5 milyon. 36 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Türkiye, Avrupa’ya girmek isteyen Hero için son derece önemli. Türkiye’yi Avrupa pazarı için bir giriş kapısı olarak görüyoruz. Bu nedenle Türkiye’de fabrika açıyoruz. Ürettiklerimizi sadece Türkiye değil Avrupa’ya da satacağız. Türkiye’nin Avrupa Birliği ile gümrük anlaşması olması büyük bir avantaj” dedi.
YILLIK ÜRETİMİ 7 MİLYON ADET
Hindistan merkezli Hero MotoCorp Ltd. (Eski adı Hero Honda Motors Ltd), iki tekerli araç üretiminde dünyanın en büyük üreticileri arasında. Dünya genelinde yılda 7 milyondan fazla motosiklet üreten Hero, 1947 yılında kurulurken 2011’den itibaren kendi markası için üretime başladı. Yaklaşık 12 bin kişinin çalıştığı Hero Motor, en hızlı büyüyen motosiklet markaları arasında yer alıyor.
ÇEVRECİ BİR FABRİKA OLACAK
Munjal, “Hindistan’ın Rajastan eyaletindeki çevreci fabrikanın benzerini Nazilli’de açacağız. Enerji kaynakları azalıyor. Kolombiya’da aynı özelliklerde bir fabrika açtık, Bangladeş’teki bitmek üzere. Türkiye’deki fabrikanın elektrik ihtiyacının bir bölümünü çatıya yerleştirilen panellerinden elde edilecek. Fabrika gün ışığıyla aydınlanacak. Türkiye’de, Avrupa’ya ihracatta vergi muafiyeti olması ciddi bir cazibe” diye konuştu.
Soysal Grup Yönetim Kurulu üyesi Yusuf Soysal ise, “Dört yıldır iç pazarda satış yapıyoruz ve hedeflerimizin üzerine çıktık. Beş yıl veya 50 bin kilometre garanti vermemiz kadar 72 saatte yedek parça temin garantisi satışlarımızı artırdı. Yaygın bayii servisimiz var. Üretim başlayınca başta Avrupa, Balkanlar, İran, Irak, Mısır, Gürcistan olmak üzere ihracat yapacağız. Üretimin getirdiği fiyat avantajı da iç piyasayı çok memnun edecek” dedi.